Євробачення сьогодні — це не лише музичний конкурс, але й потужна маркетингова платформа, яка стає інструментом іміджевої реклами для країни та артиста. За словами Людмили Калабухи — найкращої бізнес-тренерки України за версією UKRAINIAN BUSINESS AWARD, письменниці (Кращі книги України 2017/20/24), номінантки на Шевченківську премію ’25 та експертки з продажів державної програми Дія.Бізнес, участь у цьому конкурсі коштує надзвичайно дорого, але потенціал для прибутку залишається значним, якщо його правильно монетизувати.

Інвестиції та їх окупність

Щороку Україна вкладає мільйони гривень у підготовку та участь у Євробаченні. Наприклад, національний відбір 2024 року обійшовся в 11 мільйонів гривень. Проте виникає питання: чи вдається перетворити ці інвестиції на прибуток? Нажаль, існує тенденція, коли після конкурсного виступу не реалізуються додаткові маркетингові можливості для залучення туристів та інвесторів.

Уроки від успішного бізнесу

Успішні бренди знають, що ключ до прибутку — це створення повноцінної екосистеми. Як приклад, Apple не просто випускає iPhone, а розвиває навколо нього систему аксесуарів, сервісів і підписок, що стимулюють повторні продажі та збільшують середній чек. На жаль, подібної стратегії для монетизації євровидання в Україні поки що не спостерігається: артиста відправляють на сцену, а після конкурсу не створюють єдиного онлайн-майданчика для бронювання подорожей чи знайомства з культурною програмою країни.

Які перспективи?

За словами експертки, потенціал євровидання як рекламної кампанії величезний. Якщо створити єдину маркетингову воронку, яка би перетворювала виступ у конкретні продажі, можна отримати значну економічну вигоду. Наприклад, після перемоги:
• Для країни:
• У 2017 році участь принесла Україні близько 30 млн євро прибутку в економіку.
• Позитивні приклади з інших країн: Швеція після перемоги Лорін у 2012 році зафіксувала туристичний приріст на 20%, а Іспанія після перемоги у 2023 році планує залучити 10 млн додаткових туристів.
• Для артиста:
• Впізнаваність на світовому рівні.
• Контракти з міжнародними лейблами.
• Збільшення концертних гонорарів у 5–10 разів.
• Вихід на нові ринки: після Євробачення група Go_A заповнює зали в Польщі, Німеччині та США, а Kalush Orchestra після перемоги у 2022 році збільшили свої гонорари у 7 разів.
• Історія Руслани: після перемоги у 2004 році було продано понад 250 тисяч копій альбому в Європі.

Висновок

Участь у Євробаченні є інвестицією як для держави, так і для артиста. Якщо країна зможе правильно організувати маркетингову та PR-кампанію, створити власний бренд та інтегрувати виступ у ширший туристичний та культурний продукт, витрачені мільйони можуть окупитися в десятки, а іноді й в сотні разів. Але без продуманої стратегії ці кошти просто зникають у повітрі.

Отже, євровидіння варто того, якщо до нього підійти як до комплексного бізнес-проекту, де іміджева реклама перетворюється на конкретні економічні вигоди для країни та її зірок.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Підпишіться на наші розсилки

Отримуйте сповіщення про оновлення.

Вам також може сподобатися
Історія війни: Іво Бобул
Народний артист України Іво Бобул ексклюзивно для ROZVOROT.info розповів історію, яку він…
Історія війни: KALUSH
Лідер гуртів KALUSH та KALUSH Orchestra, Олег Псюк (Псючий Син) ексклюзивно для…
Історія війни: Камалія
Українська співачка  Kaмалія ексклюзивно для ROЗVOROT.info розповіла історію, яку вона пережила зранку…
Julik в ефірі італійського каналу послав русский корабль на**й
Julik долучився до прямого ефіру італійського телеканалу SЕT TV. Артист розповів, яка…